Timeline is a work in which I take as starting a 16mm film of my grandfather. The pieces that make up the project are images taken from the movie printed on a material called duraclear which is like the one used in x-rays. The images are placed in old x-ray lightboxes.
Timeline is a work on "small memory" that is not historical memory but the one each person has, which makes up what we are and which is unique and fragile.
With this work I try to save this intimately personal memory
and somehow take it to an universal level.
I am very interested in the texture that appears in the images which is the result of the fusion between the pass of time on the original material (the film goes from 1930 to 1943) and the transfer
from film to digital format. It seems important to me to keep the colour that emerges in the image from my appropriation of the material in a contemporary support.

The chest is small and contains a secret in the shape of a film.
Contiguous images, appreciated past in the form of an X-ray,from an imperfect present .
There are no certainties or diagnoses. These are gaps where the substance of things leaks: That immateriality that forms the memories.
Distance and time taking opposite directions. The more we move away, the smaller become the things we see. As time goes by, we see everything clearer.
It is in that game of mirrors and distances where life occurs, that is the magic of Timeline
Carolina Magnin suggests:
A little bit of poetry. Seconds dropping, (gentle as feathers), being caught in some motionless air, hanging from transparencies of jade.
Memories like diadems threaded in the inside of a chest that opens up. A film running differently everytime. Light filtrating itself in the frame of the past.
And us, amidst.
Breathing.

Jordi Arnaz
Barcelona, July 10th 2010

Timeline es un trabajo en el cuál tomo como punto de partida una filmación 16mm de mi abuelo.Las piezas que componen el proyecto son imágenes tomadas de la película, impresas en un material llamado duraclear que es como el
que se utiliza en radiografía. Las imágenes están colocadas en negatoscopios antiguos.
Timeline es una obra sobre la memoria individual, no es la memoria histórica sino la que cada uno de nosotros lleva consigo, que conforma lo que somos y que es única y muy frágil.
Con este trabajo intento rescatar esa memoria íntimamente personal y de algún modo llevarla a un plano universal a partir de la historia de cada receptor.

Me interesa mucho a nivel imágen, la textura que aparece de la fusión entre el paso del tiempo sobre el material original (la filmación va desde 1930 a 1943) y el transfer de la película a formato digital. Me parece importante mantener la tonalidad que surge en la imágen a partir de mi apropiación del material en un soporte contemporáneo.

TIMELINE
CAROLINA MAGNIN.

El cofre es pequeño y contiene un secreto en forma de película.
Imágenes contiguas, pasados apreciados en radiografías, desde un presente imperfecto.
No hay certezas ni diagnósticos. Son intersticios por donde se cuela la sustancia de las cosas: Esa inmaterialidad de la que están hechos los recuerdos.
La distancia es lo contrario del tiempo. Cuando mas nos alejamos, vemos todo mas pequeño. Cuando mas pasa el tiempo, vemos todo con mas claridad.
Es en ese juego de espejos y distancias en que la vida transcurre, es esa la magia del Timeline que nos propone Carolina Magnin:
Una poesía pequeña. Segundos que caen, (gentiles como plumas), atrapados en un aire inmóvil, suspendidos en transparencias de jade.
Recuerdos como diademas enhebradas dentro de un cofre que se abre. Una película que rueda diferente cada vez. Una luz que se cuela en los contornos del pasado. Y nosotros en el medio.
Respirando.

Jordi Arnaz.
Barcelona. Julio de 2010.